JOM MASUK !!!

TRaNSLaTiNG MY BLoG

Friday, June 22, 2012

Bom di Sungai Petani, Kedah


Bom buatan sendiri meletup: Suri rumah, anak parah

22/06/2012 6:36pm

SUNGAI PETANI — Seorang suri rumah cedera parah dengan kedua belah tangannya hampir putus dan perut terburai apabila sebuah kotak kecil yang dipegangnya meletup dalam satu kejadian di Taman Angsana Sari di sini hari ini.
Tan Cheng Fang, 48, dikejarkan ke hospital swasta berhampiran kediamannya dan kemudiannya dirujuk ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani bagi menjalani pembedahan segera.
Kejadian itu berlaku apabila beliau yang baru pulang membeli keperluan harian di pasar berdekatan ternampak satu kotak kecil yang diletakkan dalam kawasan pagar rumahnya kira-kira pukul 8.21 pagi itu dan cuba mengambilnya apabila dengan tiba-tiba ia meletup.
Anak lelakinya yang berusia 11 tahun yang berada berdekatannya turut cedera di bahagian mata dan telinga terkena serpihan bom itu dan kini dirawat di HSAH.
Keadaannya dilaporkan stabil.
Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Supt. Ong Aik Chang yang dihubungi berkata siasatan awal polis mendapati kotak tersebut dipercayai mengandungi bom buatan sendiri yang diperbuat daripada beberapa bahan yang belum diketahui.
Beliau berkata, pihaknya juga tidak menolak kemungkinan motif kejadian berpunca daripada dendam akibat persaingan perniagaan.— BERNAMA

2 comments:

  1. td lalu tmpat tu ngan pijie..smpat tgk tmpat kjadian...skrang ni byk sgt kes2 diluar jangkaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu, brhati2 la sbb kita xtau sapa yg x puas hati ngan kita wpon ita rs xdak musuh..

      Delete

Busuk Yang Terbaik !

Support 4 Nuffnang & M4P

Yang Terbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICKBANK : JUST CLICK IT !