JOM MASUK !!!

TRaNSLaTiNG MY BLoG

Sunday, July 8, 2012

ASB : Hukum, Alternatif & Sikap



Cerita ASB lagi.

Nak buat macam mana, pelaburan emas dah tak bagi ‘return power’ sangat sekarang. Skim yang janjikan return power semuanya scam. Sebagai manusia, kita memang suka letak duit, tidur dan dapat untung. Tak payah buat banyak kerja sangat. Hi hi hi.
Berikut adalah kompilasi artikel mengenai ASB:
1. Kepada yang mahu berpegang kepada Majlis Fatwa Kebangsaan, maka penulisan oleh Prof Dr Mahmood Zuhdi ini kalian wajib baca. Jadi, kita tahulah sedikit sebanyak sandaran. Sehingga hari ini, ada 3 majlis fatwa negeri, iaitu Selangor, Pahang dan Pulau Pinang yang tetap menyatakan ASB itu tidak halal. Sila ke link berikut untuk membaca artikel yang dimaksudkan:
2. Kepada yang tak mahu terima, tak mahu ikut, tidak yakin dengan fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan maka ada beberapa alternatif, antaranya pelaburan CPO. Malangnya, CPO ini tak sesuai untuk semua orang. Jadi tak dapat jadi alternatif yang baik. Nak cuba juga, tiada masalah. Sila klik link di bawah untuk membaca:
3. Seterusnya untuk kalian yang masih berpendapat ASB itu haram, setelah tengok CPO tak boleh jalan untuk semua orang, maka saya gali lagi kitab dan akhirnya jumpa juga strategi yang terbaik sebagai alternatif ASB, iaitu strategi indeks saham yang patuh Shariah. Jauh lagi bagus dari mana-mana unit trust. Sila klik link berikut untuk membaca:
4. Ini pula kepada kalian yang kejap yakin, kejap tak yakin. Baca lah artikel ini. Alah, kalau ada rakan ajak makan dhob (biawak padang pasir) nak makan ke tidak?
5. Akhir sekali, artikel mengenai sikap kita dalam isu macam ni. Perkara perbezaan pendapat ni, sampai kiamat pun tak habis. Jangan jadi bodoh bergaduh, memaki hamun, berlagak aku seorang tahu semua. 

No comments:

Post a Comment

Busuk Yang Terbaik !

Support 4 Nuffnang & M4P

Yang Terbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICKBANK : JUST CLICK IT !