JOM MASUK !!!

TRaNSLaTiNG MY BLoG

Tuesday, January 24, 2012

Ya Allah Kau bebaskanlah Pattani dari penjajah yang kejam itu...

Lemahnya dan sedihnya rasa bila melihat video ini...aku tak mampu untuk membantu di saat saudara2ku menderita...aku terlalu leka dengan dunia yang sementara ini...ampunkan aku ya Allah..maafkan aku wahai saudara2ku...insyaAllah aku akan cuba membantu walaupun dengan kemampuan yang terbatas ini..akan kucuba...akan kucuba...akan kucuba membantu...sampailah aku berjaya membantu, walaupun tak mampu akanku ikhtiar sampai mampu..insyaAllah..kerana anda adalah saudara2ku, aku patut merasa sakit yang kalian rasa juga...seperti jika salah satu anggota badan sakit maka seluruh anggota badan akan ikut merasa sakit..



Peristiwa Tak Bai pada tahun 2004




untuk memahami sejarah islam di Patani yang cukup panjang, mari membaca di sini :
http://id.wikipedia.org/wiki/Provinsi_Pattani

juga boleh melihat video di bawah :

No comments:

Post a Comment

Busuk Yang Terbaik !

Support 4 Nuffnang & M4P

Yang Terbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICKBANK : JUST CLICK IT !